Методична робота в ДВПУБ базується на засадах законів України “Про освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положення про методичну роботу та інших нормативно-правових актів в галузі освіти.

Успіх професійної діяльності в училищі великою мірою визначає структура та планування навчально-методичної роботи.

Основним напрямком методичної служби є організація колективної та індивідуальної методичної роботи.



Методична проблема

Педагогічний колектив училища працює над єдиною методичною проблемою: «Підготовка компетентного кваліфікованого робітника через впровадження сучасного педагогічного та методичного інструментарію».

Робота педагогічного колективу над проблемою розрахована на 3 роки.

Третій етап завершується організацією теоретично-практичної конференції.



Методичні комісії

В училищі працюють 6 методичних комісій, які очолюють висококваліфіковані, досвідчені викладачі.


1. Методична комісія опорядників;
2. Методична комісія будівельників;
3. Методична комісія природничо-математичного циклу;
4. Методична комісія гуманітарних та суспільних дисциплін;
5. Методична комісія ДПЮ і фізкультури;
6. Методична комісія класних керівників.

У методичних комісіях кожен педагог працює над своєю темою самоосвіти, з узагальненими результатами якої він знайомить своїх колег на засіданнях методичних об'єднань.



Школа молодого викладача та майстра виробничого навчання

При методичному кабінеті працює «Школа молодого майстра і молодого викладача», основною метою яких є індивідуальна та колективна методична допомога педагогам-початківцям, розвиток та удосконалення професійних знань, умінь і навичок. Організовується наставництво досвідчених педагогів для молодих викладачів та майстрів виробничого навчання. Планування роботи «шкіл» здійснюється на основні діагностичних досліджень педагогічної діяльності молодих спеціалістів через діагностичні карти. Метод діагностування дає можливість об'єктивно визначити індивідуальні потреби педагога, що окреслює напрямки роботи з ними.

У роботі «шкіл» передбачені такі основні структурні елементи:


• наставництво досвідчених педагогів-новаторів;
• від самоаналізу до самовдосконалення;
• самоосвіта педагога як один з факторів підвищення ефективності навчання;
• практичні рекомендації;
• психологічна скарбничка;
• контрольна для викладача;
• словник психолого-педагогічних понять і термінів.


Організація і проведення олімпіад, предметних декад, конкурсів фахової майстерності

Однією з форм підвищення педагогічної майстерності педагогів є предметні декади, які дозволяють як учням, так і педагогам розкрити свої творчі можливості, виявити організаторські здібності.

Щорічно проводяться предметні декади з української мови та літератури, математики, правознавства, історії, географії, англійської мови, фізики, хімії, інформатики, фізичної культури та захисту Вітчизни, декади опорядників, будівельників.

Традиційними є внутрішньоучилищні конкурси фахової майстерності з усіх професій.

Учні і майстри виробничого навчання не один рік беруть участь в обласних конкурсах фахової майстерності з професій: «Штукатур, лицювальник-плиточник», «Електрогазозварник» та інших.

З усіх загальноосвітніх предметів організовано проведення олімпіад, у яких показують свої знання загальноосвітніх дисциплін кращі учні училища.




Моніторинг якості навчального процесу

Основним засобом вивчення якості навчального процесу є моніторинг, система інструментарію якого здатна оцінити ефективність освітнього процесу та передбачити подальші кроки до її підвищення.

Методична служба училища проводить моніторинг за основними напрямки навчально-виробничої діяльності учнів та педагогів:



• якість теоретичного і виробничого навчання,
• фактичний рівень знань учнів,
• стан викладання предметів,
• вивчення досвіду роботи педпрацівників.